مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 4 مرداد 1402 ساعت 12:152023-07-26سياسي

نوای حزن انگیز حسین وای در نی های لاهیجان دمیده می شود


در حیاط گورستان و بقعه آقا سید حسن در روستای «صیقل بنه» نوای «وای حسین وای حسین» کرنانوازان به گوش می رسد، اما در میان این گروه 10 نفره جای استاد کرنانوازی لاهیجان خالی است؛ - نوای حزن انگیز "حسین وای" در نی های لاهیجان دمیده می شود ایسنا/گیلان در حیاط گورستان و بقعه آقا سید حسن در روستای صیقل بنه نوای وای حسین وای حسین کرنانوازان به گوش می رسد، اما در میان این گروه 10 نفره جای استاد کرنانوازی لاهیجان خالی است؛ دیگر استاد مولایی توان ندارد که در کرنای چهار متری بدمد.

گویی صور اسرافیل دمیده می شود و مردگان را زنده می کند.

کرنانوازی اگرچه خاستگاهش شهر رودبنه لاهیجان است، اما سال ها به همت استادانی همچون مولایی ، به دیگر روستاها و خاصه شهر لاهیجان هم رسیده است و کسی نیست که نداند کرنانوازی، یکی از آیین های خاص منطقه لاهیجان است.

نوایی حزن انگیز که گویی صفیر جنگ در نی های قطور مرداب دمیده می شود و هنر چه زیبا در آیین های دینی و رسوم محلی به خدمت گرفته می شود و نیاکان هنرمند ما نی های قطور مرداب و کدوهای قلیانی را برای ساخت ابزار موسیقی به خدمت می گرفتند.

عزای شهادت سرور و سالار شهیدان فرصتی فراهم نمود تا هنر در قالب آیین های محرمی ریخته شود و در شهر لاهیجان با توجه به پیشینه حضور سادات آل کیا به عنوان فرمانروایان محلی شرق


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نوای حزن انگیز حسین وای در نی های لاهیجان دمیده می شود

نوای حزن انگیز حسین وای در نی های لاهیجان دمیده می شود